Lilypie First Birthday tickers

..together..forever and ever after...

Daisypath Anniversary tickers

Alhamdulillah

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 24, 2009

Saya + Atuk + Nenek

kali ni saya nk cite plak masa zaman saya kecik2 dulu..erm,,macamane saya bole dpat idea ni ek?..eheh.td masa bfast bersama ofismate tiba2 ktorg buka cite masa zaman kecik2 dulu,bila teringat balik mmg best sangat masa tu kelakar pn ade jugak..(;

masa umur saya antara 2 - 3 tahun saya tinggal ngan arwah atuk n nenek saya,jadi.asal arwah atuk saya datang umah mak saya je, saya dah tau mesti arwah atuk nak amik saya bawak balik kampung. time tu kalo arwah atok saya datang memang saya seronok sebab mmg saya dah tau saya pasti akan diambil utk dibawa balik kampung. sebab saya memang rapat ngan arwah atuk saya sehingga x bole berpisah langsung ngan dia.kiranya dimana ada arwah atok saya tu saya pn mesti ade same2 ngan dia.sampai ikut dia skali g kebun..eheh.

saya ingat lagi masa tu,asal je arwah atuk datang umah petama-tama sekali ktorg akan pegi kedai kopi iaitu kedai cina dekat town banting tu,kalo nak tau kedai tu ade lagi tau,kalo saya lalu je depan kedai tu mesti saya teringat kat arwah atuk saya..(; saya rasa apek kedai kopi tu mst da xdek juga, mungkin anak2 dia yg uruskan kedai kopi tu..ntah la.. pastu ktorg mesti order air teh tarik dan roti kukus.mmg sedap giler time tu,arwah atuk mst tuang air teh tarik tu dalam piring bagi saya minum.sebelum tu arwah atuk suruh saya tiup dulu bagi sejuk skit baru bole minum katanya..memang best sangat masa tu..bagi saya itu adalah kenangan paling indah,manis dan segalanya lah..saat2 bersama ngan arwah atuk saya..(sekarang ni best moment saya adalah bersama ngn sidia la..!heh )

bila petang2 arwah atuk akan bawak saya round2 satu kampung ngan motor honda 70's nye itu..ehe..saya mesti duduk depanla ape lagi kan,,pastu arwah atuk akan bawak saya tgok kebun dia..balik umah arwah nenek pulak mandikan saya pastu kami akan makan malam bersama2.cuma saya,arwah atuk ngn nenek je.kami bertiga.masakan arwah nenek yg saya paling suka sampai la ni adalah sayur kobis masak lemak tapi kuah dia kaler putih.(ah,rindu pulak masakan nenek..) sehingga umur saya 9 tahun saya dapat menghabiskan masa ngan arwah atuk.

kenangan itu terhenti apabila arwah atuk dimasukkan ke hospital,sedih sebab saya rasa cam lama sangat arwah atuk kat hospital. mak dan makcik2 saya bergilir-gilir menjaga atuk mase tu.saya pulak,akan menangis setiap malam sebab nak tido ngan arwah atuk saya.bila dapat melawat arwah atuk kat hospital saya msti x nak balik sebab nak tingal ngan arwah atuk. tapi saat sedih itu tiba juga apabila arwah atuk pegi meninggalkan saya utk selama-lamanya.saya ingat lagi dalam bulan syawal ketika semua umat islam akan menyambut hari raya aidilfitri,jam
3.00 petang masa tu saya kat kampung berkumpul bersama keluarga yg lain dan kami dapat panggilan dari hospital mengatakan atuk saya sudah tiada.

memang sangat sedih,arwah atuklah yg paling rapat ngan saya dan kini dia telah pergi untuk selamanya. saya berdoa agar roh mereka ditempatkan dikalangan org2 yg beriman dan dikasihi oleh Allah S.W.T.*Amin*


ayat-ayat kecil saya ~ atuk saya x akan lupe kenangan saya bersama atuk,cuma sedih x dpt nk balas jasa atuk n nenek yg telah jaga saya n beri kasih sayang sepenuhnya,manjakan saya dan layan segala kerenah saya semasa saya kecil.masa saya keci2 bila saya nangis je arwah atuk mesti kasi duit 20sen kat saya,pastu mesti saya senyap.(;..rindu kat atuk ngn nenek..-_-

No comments:

Post a Comment