..together..forever and ever after...

Daisypath Anniversary tickers

Alhamdulillah

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, August 30, 2009

berbuka di kampung halaman yg tercinta..[;


hari ni buka pose di kampung..seronok sebab makcik2 saya rajin melayan saya yg kuat makan nih..sudahnya makanan utk buka puasa adalah byk sekali..sape nak makan nih fazla!!!! haish!...sebelum sampai kampung singah pasar kat sek.19 sbb amik makcik saya dulu sebab kitorg nk buka sesama kat kampung,kan best kalo ade arwah nenek ngan atuk..isk..isk..(eh! emosi lak..) kat pasar macam2 yg dibeli,nafsu membeli begitu dasat sekali...tolong laaaaa....


ok la...da nak masuk buka ni..saya nak g standby dulu kat meja makan..anyway selamat berbuka kenkawan...jgn makan laju2 tau nt takut tercekik plak..;P

pssssttt,,,,adik saya kan.....x poseeeeeeeee......hambek ko!!!!

Tuesday, August 25, 2009

mari mengaji...

wahai kawan2 mari baca quran...eheh..kali ni mau tempek pic saya dan kawan2 mengaji..kat opis saya program ini akan diadakan setiap kali bulan ramadhan.terbahagi kpd beberapa kumpulan.setiap kumpulan akan baca juzuk yg telah pun diberi,macam kumpulan saya kitaorg start juzuk 25 - 27 surah muhammad. jadi ade sedikit gambar yg telah diambil utk saya syok sendiri..heheh ;P


aik!...sampai senget mulut dibuatnye..


haish!..mcm budak baru nak belajar mengaji gayanye..

khusyuk betul mereka kan?..(;




ni k.zila,satu group ngn saya selaku ketua kumpulan ganti mama roki (mama roki adelah boz saya ok)..mama roki sebuk sbb dia ade byk meeting nk kena attend..xpela ktorg ok je mama roki xde pn ok jek..muehehe..;P

raja ferdayu yg tgh khusyuk mengaji..siap bertaranum lagi..hahahahaha....






masih sempat lagi tu curi2 tangkap gambar ms org tgh ngaji..haish!!..saya nih!..;p

itu saje entry saya kali ni..tgh pikir nak buka ape petang nih, semalam saya masak tau,masak sayur goreng,mak saya suka sgt,dia kate sedap,,hari ni nak buat lagi la..(;






















































Friday, August 21, 2009

sweet engagement part 3


utk yg last nih kasi best skit..pakej ngan ucapan skali..;p utk hana sory ea lmbt upload gamba kite..n entry ni khas utk ko..enjoy the pic okeh...last thanks sgt!!!! sudi dtg dari jauh..pasni kwn2 yg x tau umh aku yg kat banting bole gerak ngn ko je nt nk g wedding aku sok...mueheheh...;p


























kami berdua mengucapkan ~~ SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK~~ semoga bulan yg mulia ini kita sama-sama dapat mengumpul pahala,pose tau jgn x pose!!...eheheh..;p

InsyaAllah sudah daftar nama utk program tadarus di opis,..erk..agak2 saya kumpulan ngan sape la agaknye ek...;p

**fazla & Andy**

Wednesday, August 19, 2009

my sweet engagement part 2

kali ni gambar saya bersama teman2...utk zura n wahida yg dtg thanks ea..x lupe juge akak2 di opis mama zila n ayu thanks jugak krn sudi datang ke majlis saya yg x seberapa ni..so,layan saje gambar di bawah ni ek..;p


















bersama kawan2 sekolah yg asyik nak gelak jek semasa sesi bergambar..zura n wahida..erk..bukan wahida akhil hay tu tau!..hik..hik..hik..tapi dia ni wahida wahid..thanks jugak kpd korang ea..krn sudi dtg..walaupun zura dtg lambat sbb dari k.l tp dtg jugak ko kan,thanks sgt2! ;p

x nak kalah jugek mama eh silap lak umi sorang nih, baru pas pantang badan slim lagi tau..tp tu pun dia bising gak badan dia naik, x tau la saya ape yg naik..mueheheh...;p

okeh..dah abes dah...kpd kawan2ku, suda ku upload gambar2 kite..so tgok la puas2 okeh!!!kpd yg lain2 yg x dpt dtg tu..its ok my fren!!..tapi aku kawen sok MESTI kena datang tau!!!;p

























































my sweet engagement part 1

hello!!...di atas permintaan ramai..ceeewaahhh!!! saya telah pun upload beberapa pic semasa hari kejadian....so,enjoy the piccaasss my fren!!!!;p

wah!..siap sendiri nampak?..;p


hantaran ini adalah from my side..saya wat sendiri tau..cuma kain nikah adalah hasil gubahan makcik umah sebelah..thanks cik mas..(; oh x lupe juge sireh junjung tu makcik saya yg buat.. nak tengok saya x???

:



:





:





:


:


:


:

:



:


:



:


:




:




:

haaa!!!...ni la saye!! ok x?..makeup saya adalah hasil sentuhan mak andam yg profesional..hehehe (k.ina nama dia,best sgt ngn k.ina ni,smpai nk tertido saya dibuatnya kerana dimakeup oleh k.ina ni..eheheh..)...mase ni gambar di ambil sebelum rombongan pihak lelaki sampai,jadi siap jek makeup cameraman suh saya lepak luar sat kat mini pelamin yg sweet itu utk sesi photography..suka gile ngn mini pelamin ni ..hasil sentuhan mamat,dia buat sendiri je tau,xde pembantu pun,slalu ade tp hr tu pembantu dia ade kelas,so dia wat sendiri je...kredit tu mamat!! ;p






setelah sesi bergambar,saya telah disuruh masuk ke dalam bilik,kerana rombongan pihak lelaki telah pn nk sampai..ngeeee....dalam bilik sya menanti dgn penuh debaran,cewahhh!!...perbincangan simple je..
x lame pun.;p





maka dengan rasminya....saya adalah fiance kpd mr.andy..ehehehehe...cincin disarungkan oleh bakal mak mertua yg cool, steady la mak!!......;p



yer..inilah biras2 saya yg cool jgk..eheeee...k.ina n k.su,diaorang cantek kan??....;p

gambar akan di upload lg..jgn risau ek kawan2 yg bergambar bersama saya tuh..nt saya upload lg..dah..dah..dah..saya skang ade bengkel ni..ok..daa....;p

Sunday, August 16, 2009

Alhamdulillah...

semuanya berjalan dgn lancar..ermm!nantila saya tempek gambar kat cni..penat siang td x hilang lagi la...kite tunggu saja nanti ya!!!;p


~~debaran kian hilang,menanti hari besarnya pula..(;

Friday, August 14, 2009

gud morning..

hr ni saya cuti x keje,haish!!..tinggal esok je lagi...

org sume sebok2 kat dapur saya b'blogging lak dlm bilik bole??..eheheheh..
xpela..bakal pengantin mane leh wat keje berat tol x?...muahahahha..

okla..kpd anda semua doakan saya smg kenduri esok berjalan dgn lancar ok..daaaa..saya nk g dapur sat nak tgok ape yg patut..daaaa.....;p


~~menanti hari itu dengan penuh debaran~~;p

Wednesday, August 12, 2009

cara solat yg betul..(mari kite kongsi bersama2!!..;p


tergerak utk postkan entry ni adalah permintaan dari yaya yer..mari kite belajar bersama2...(;



cara-cara ambil wudhuk:-



**fyi,basuhan pertama semasa mengambil wudhuk adalah wajib,manakala kali kedua dan ketiga adalah sunat sahaja.**



1. dimulakan dgn bismillah sambil membasuh kedua-dua belah tangan dan celah2 jari.



2. seterusnya berkumur-kumur



3. bersihkan hidung, kalo boleh masukkan sedikit air dalam hidung dan hembuskan keluar,ia bagus utk mengelakkan dari penyakit seperti selsema dan resdung



4. selepas itu kite hendaklah niat mengambil wudhuk pastikan apabila cuci muka hendaklah kena pada semua tempat hingga ke sampai ke hujung dagu



5. diikuti membasuh tangan hendaklah lalukan air kalau boleh hingga melebihi siku..lebih afdal kata ustazah yg memberi tunjuk ajar amali kat saya.



6. lalu membasuh ubun-ubun kepala,,tapi lagi afdal basuhan hendaklah sampai sehingga separuh kepala,,kerana apabila di akhirat kelak anggota-anggota ini akan bercahaya (nampak bersinar di padang mahsyar..)

7. seterusnya basuh telinga,kedua2 belah telinga.

8. dan akhir sekali adalah basuh kaki,kalau boleh lalukan air hingga atas buku lali.apepun segala basuhan lebihkanlah tempat anggota badan utk air wudhuk itu.;p

~~utk solat pulak,to be continued to the next entry okay!! ;p~~


saya baru baik dari demam yg agak dahsyat..pergghh!!igtkan kena H1N1, alhamdulillah demam da ok..oh!!mungkin kerana saya akan..ehem..ehem...tis week..;p ape pn,pasni kena jg kesihatan baik2,jg makan,evthin kena jg..takut la kan...

sidia asyik igtkan suh abeskan antibiotik..suda ku abeskan sampai muntah2 makan ubt..uhuhu..eeee...x suka tau!!..tekak rasa pahit jek,uweeekkk..


sabtu plak aktiviti menemankan sidia ad exm utk jawatan PTD anjuran JPA,exm kat sek.men.sek.24 s.alam.alhamdulillah semuanya bejalan lancar.xde sesat2 pn cari sekolah tu,tp saya juz anta pastu balik umah mkcik kat sek.19,sidia suh amik bila dia break nt.xpela kalo tunggu kat kantin sekolah tu pun ape yg saya bole buat kan?..lalu lepak saja di umah makcik.;p


eh,panjang pulak citer saya nih,,dari tips amik wudhuk terus je cite hujung minggu..ehehehe...nt saya sambung lagi orait!!oh yer..dalam tips ambil wudhuk tu utk kita share bersama-sama,jika ade yg salah sila letakkan komen anda di ruangan komen k,,insyaAllah ape2 yg saya bole jawab dan faham saya akan cuba jawab..cewahhh!!..macam sesi soal jawab bersama ustazah pulak..ehehe..k..daaa...