..together..forever and ever after...

Daisypath Anniversary tickers

Alhamdulillah

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 12, 2009

cara solat yg betul..(mari kite kongsi bersama2!!..;p


tergerak utk postkan entry ni adalah permintaan dari yaya yer..mari kite belajar bersama2...(;



cara-cara ambil wudhuk:-



**fyi,basuhan pertama semasa mengambil wudhuk adalah wajib,manakala kali kedua dan ketiga adalah sunat sahaja.**



1. dimulakan dgn bismillah sambil membasuh kedua-dua belah tangan dan celah2 jari.



2. seterusnya berkumur-kumur



3. bersihkan hidung, kalo boleh masukkan sedikit air dalam hidung dan hembuskan keluar,ia bagus utk mengelakkan dari penyakit seperti selsema dan resdung



4. selepas itu kite hendaklah niat mengambil wudhuk pastikan apabila cuci muka hendaklah kena pada semua tempat hingga ke sampai ke hujung dagu



5. diikuti membasuh tangan hendaklah lalukan air kalau boleh hingga melebihi siku..lebih afdal kata ustazah yg memberi tunjuk ajar amali kat saya.



6. lalu membasuh ubun-ubun kepala,,tapi lagi afdal basuhan hendaklah sampai sehingga separuh kepala,,kerana apabila di akhirat kelak anggota-anggota ini akan bercahaya (nampak bersinar di padang mahsyar..)

7. seterusnya basuh telinga,kedua2 belah telinga.

8. dan akhir sekali adalah basuh kaki,kalau boleh lalukan air hingga atas buku lali.apepun segala basuhan lebihkanlah tempat anggota badan utk air wudhuk itu.;p

~~utk solat pulak,to be continued to the next entry okay!! ;p~~


saya baru baik dari demam yg agak dahsyat..pergghh!!igtkan kena H1N1, alhamdulillah demam da ok..oh!!mungkin kerana saya akan..ehem..ehem...tis week..;p ape pn,pasni kena jg kesihatan baik2,jg makan,evthin kena jg..takut la kan...

sidia asyik igtkan suh abeskan antibiotik..suda ku abeskan sampai muntah2 makan ubt..uhuhu..eeee...x suka tau!!..tekak rasa pahit jek,uweeekkk..


sabtu plak aktiviti menemankan sidia ad exm utk jawatan PTD anjuran JPA,exm kat sek.men.sek.24 s.alam.alhamdulillah semuanya bejalan lancar.xde sesat2 pn cari sekolah tu,tp saya juz anta pastu balik umah mkcik kat sek.19,sidia suh amik bila dia break nt.xpela kalo tunggu kat kantin sekolah tu pun ape yg saya bole buat kan?..lalu lepak saja di umah makcik.;p


eh,panjang pulak citer saya nih,,dari tips amik wudhuk terus je cite hujung minggu..ehehehe...nt saya sambung lagi orait!!oh yer..dalam tips ambil wudhuk tu utk kita share bersama-sama,jika ade yg salah sila letakkan komen anda di ruangan komen k,,insyaAllah ape2 yg saya bole jawab dan faham saya akan cuba jawab..cewahhh!!..macam sesi soal jawab bersama ustazah pulak..ehehe..k..daaa...











1 comment: