Lilypie First Birthday tickers

..together..forever and ever after...

Daisypath Anniversary tickers

Alhamdulillah

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 23, 2010

Beijing Part 2

ok,skang cite utk hari kedua plak. hari kedua kami di bawa ke Tianamen Square yang merupakan sebuah lapangan terbesar di kota beijing,dan kami juga di bawa memasuki Forbidden City yang merupakan istana maharaja beberapa dinasti cina terdahulu. ape pun kita layankan saja gambar lagi..lagi..dan lagi...;p

macam kat dataran putrajaya kan???..bak kata kwn saya huda..hiks.

ini bangunan parlimen di beijing.

peace ya!!!


maafkan atok dibelakang saya itu..;p

x dapat gambo ngan polis,kereta mereka pun jadila..

belakang tu adalah istana Forbidden City

heart this so much..

erk!..rakan sebaya..eheh..;p

asben di taman larangan (katanya)..huh!!

kata pemandu pelancong zaman dulu kalau sesapa dah masuk istana ni x bole keluar lagi dah.. kerana sesat di dalam..kalau yg masuk tu perempuan makanya jadi gundik raja tu la..eyh???

motif????..

seterusnya kami di bawa ke foot massage training centre,di mana kami akan diurut oleh pelayan2 yg seksis meksis..ahaha..erk, cukup2!!!mesti x sabar kan nak tengok???eheh..;p


huh!!!apakah????...hanya kaki sahaja???

dan lagi???..mane si tukang urut yg seksi????

ini jek???..haish....

sorry eyh!!..xde tukang urut yg seksi meksis tu..yg ado hanya budak lelaki ini dgn memakai t-shirt n tracksuit seperti mau pegi training bola sepak jek..uhuhuhuhu...tapi urutan beliau bole tahan,saya cover cun jek walaupun sebenarnya sudah geli di kaki akibat dipegang oleh si tukang urut ni.

si tukang urut asben..

kalau nak tau susah betul nk berkomunikasi ngan diaorang ni,yela mana xnye diaorang langsung x faham ape yg kite cakapkan even in english pun..langsung sepatah haram..so,diaorg cakap cina saja la macam la kita ni faham..yg kitaorang pun ye kan je la..

sambil kaki di urut kami juga di beri penerangan serba sedikit tentang penjagaan kesihatan,.sambil tu setiap pasangan diaorang bagi sorang doktor utk mendengar masalah yg kita hadapi,x pun diaorg yg bagitau jenis penyakit kita hidapi..yeker??? saya dan asben layankan saja..walaupun sudah tau tujuan utama adalah diaorang suh beli ubat2 diaorang.

x nak la beli sebarangan ubat diaorang ni,takut ada campuran2 yg kita x tau kan,lagipun ubat diaorang sangatlah mahal,jadi saya syorkan jgn beli,nanti kalau ubat tu habis xkan nak datang beijing lagi semata2 nak beli ubat tu jek..sungguh x berbaloi ok.

pengetahuan am : zaman dahulu raja cina mempunyai ramai gundik,,lebih kurang 3000 orang gundik..x percaya???tapi tu lah yg diberitahu oleh pemandu pelancong,sampaikan raja x sempat jmpe pun gundik2 beliau yg ada sehinggalah beliau mati..ehehe..kesian kan,kesian juga pada gundik2 raja yg x sempat bersama raja..;p

akan bersambung lagi nanti.....


2 comments:

  1. haha... ko nih dh mcm buat lipatan sejarah jekk... kihkihkih....

    ReplyDelete
  2. hahaa..aku sebenarnye x suke sejarah ko tau..ehehe...

    ReplyDelete