Lilypie First Birthday tickers

..together..forever and ever after...

Daisypath Anniversary tickers

Alhamdulillah

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 1, 2010




Dessert recipe from my asben

saya namakan ia biskut cinta hati saya kerana bila tanye asben,beliau pn x tau ape nma biskut yg dia buat tu,lalu saya letakkan sendiri nama dessert tersebut kerana asben yg buat dessert tu,..tapi saya rasa biskut tu ala-ala kek batik.,hiks!;p
saya buat ni,adalah khas utk sahabat yg disayangi iaitu pn.zura,beliau telah m'request resipi ini bila beliau telah membaca entry saya tentang resipi dari asben tersayang. mu cuba katanya nanti..baiklah zura silalah
okeh resipinya ialah :-

biskut merry (of coz la..ehehehe..)


susu pekat manis ( x kesah la brand ape pun janji susu pekat manis tau!)

cream cheese

cara-caranya pula:-

*campurkan susu pekat manis & cream cheese didalam bekas

* patah-patahkan biskut merry tadi sehingga ia menjadi keping-kepingan,lalu susun didalam bekas.then atas biskut tadi kita letak pula susu pekat manis tadi bersama-sama cream cheese.seterusnya kita buat sama macam tadi,lapis2kan...ala macam buat kek batik tu..sama je lebih kurang.

* pastu masukkan dalam peti sejuk..biar sampai keras & sejuk then ble la makaaaannnn..gambo dessert xdek la plak,sbb x sempat nak amik..ehehe..


utk zura aku dah buat ni ha..nanti jgn lupe bagi aku rasa lak ok!!..;p

~~maaf jika ayat2 saya agak santai~~

No comments:

Post a Comment